17 авг. 2024

Aleks

Формула 1 се завръща в Зандвоорт и според Инбет ще има подобрения


Formula H Dutch Grand Prix

Формула 1 се завръща следващия уикенд в Зандвоорт за Гран при на Холандия и от Inbet Online Bulgaria издадоха, че отборите вече подготвят колите си за втората част от сезона. През сезон 2024 на Формула 1 ще важат почти същите правила, както през миналия, но има някои промени в спортните и технически правила на категорията. Ето и какви са най-важните промени и какво ще бъде различно през 2024 г.

Колко струва участието на всеки отбор във F1 2024?

ФИА увеличи регистрационните такси за отборите през 2024 г. Всеки отбор трябва да заплати около 603 000 евро, докато 2023 г. таксата беше около 566 000 евро. Освен това има променлива сума, в зависимост от точките, получени през предходния сезон (2023 г.), а отборът на световния шампион подлежи на увеличен коефициент от около 7230 евро на точка. За да ни стане по-ясно екипът на Инбет онлайн ни дава за пример отборът на Red Bull който е с 860 точки през сезон 2023 и ще трябва да заплати колосалната сума от 6,2 милиона евро, за да участва.

Входната такса също е повишена от около 5660 евро на около 6020 евро, за точка в световното първенство. Това означава, че Хаас, като най-зле представилият се отбор през 2023 г., с дванадесет точки, ще плати общо около 675 000 евро на ФИА.

Компоненти на двигателя, разрешени във F1 2024

Водачът може да използва само четири двигателя с вътрешно горене (т.е. четири ICE), както и четири MGU-H, MGU-K и турбокомпресори. Останалите компоненти остават същите както през сезон 2023 г. Отборите ще разполагат с две батерии, два електронни блока за управление (EC) и осем от всеки от четирите компонента на изпускателната система.

Използване на DRS по време на F1 състезания през 2024 г

Това е една от големите промени за сезон 2024 на F1, според екипа на ИНБЕТ. Досега DRS, устройството, което позволява отваряне на задното крило и допълнителна скорост за част от пистата, беше разрешено от третата обиколка. През 2024 г. може да се активира от втората обиколка, ако шофьорът е на по-малко от секунда, зад колата отпред, в точката на засичане.

F1 реши да реорганизира спринтовите уикенди, за да позволи по-добро наблюдение на действието. Във F1 2023 основната квалификация беше в петък следобед за състезанието в неделя, докато събота бяха квалификациите за спринт и състезанието за спринт. Сега петък ще бъде спринтовата квалификация за съботното, сутрешно, спринтово състезание, докато събота следобед ще бъде основната квалификация за неделното състезание.

Гуми F1 през 2024 г

Стандартното разпределение ще бъде 13 комплекта гуми на пилот, за нормален уикенд и дванадесет за спринт уикенд. Доставчикът на гуми за Формула 1 Pirelli ще може да планира до 40 дни тестване на автомобили през 2024 г. „за да тества подобрения в дизайна на гумите си. През 2023 г. максимумът е бил 35 дни.

Най-важното обаче е, че никакви компоненти, части или процеси, свързани с настоящите автомобили от 2024 г., не могат да бъдат използвани при тестване на автомобили от Формула 1 на възраст до три години. „Разрешени са само сензори, които са необходими за надеждното използване на автомобила и които са били използвани в едно или повече състезания през съответния сезон.“

Охлаждане за водачите във F1 2024

От сезон 2024 FIA разрешава допълнителен отвор в предната част на автомобила, за подобряване на охлаждането, на водача в купето. Той трябва да бъде разположен на предната повърхност на пилотската кабина и не трябва да излиза от шасито с повече от 15 милиметра.

Какво смятат големите отбори?

Майк Крак, шефът на Астън Мартин, увери, за inbet, че ще бъдат въведени подобрения в колата за Гран При на Холандия. „От наша страна ще продължим да се опитваме да подобрим колата. Има някои неща, планирани за Зандвоорт, където се надяваме отново да намалим разликата“, каза Крак по „Sky Sports“. Въпрос на време е да разберем ще успее ли зеленият отбор да намери правилната тактика.

Брой подобрения от всеки отбор преди лятната пауза

• Aston Martin: 38 подобрения
• Red Bull: 31 подобрения
• Sauber: 31 подобрения
• RB: 29 подобрения
Mercedes: 28 подобрения
• McLaren: 27 подобрения
• Haas: 27 подобрения
• Ferrari: 24 подобрения
• Alpine: 20 подобрения
• Williams :15 подобрения

,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *