Това лято беше много трудно за авиосектора, защото имаше рекорден брой отменени и закъснели полети. За всички такива полети компаниите трябва да плащат компенсации на пътниците. Компенсациите от последните възлизат на милиони евра за всяка една авиокомпания.
Авиопревозвачите започват да чувстват тежестта на тези компенсации и настояват размерът на обезщетенията да бъде намален. Основният довод е, че пътник, който е купил билет за 50 EUR не може да получи обезщетение в размер на 300 EUR. Други са на мнение, че компенсацията от 300 EUR може да се окаже дори малка. Това е така в случай, че пътникът се окаже в капан между два полета и трябва да прекара повече от ден по летищата.
За закъснение на полет над 3 часа пътникът може да получи обезщетение в размер на 250-600 EUR, а това не се е променяло през последните 20 години. Сега може и да има промени, след като чешкото председателство на Европейския съюз намекна, че планира да преразгледа правилата на ЕС за авиообезщетенията.