Въпреки заплахите за сигурността и данните, платформата ТикТок става все по-популярна сред европейските политици, а някои смятат, че тя е път към достигането на най-младите избиратели. Повечето от тях не са политически ангажирани, но пък познават добре китайската социална мрежа.
С наближаването на европейските избори, считани за изключително важни в контекста на международната обстановка, ТикТок е първи избор за разпространение на политически съобщения сред много от представителите на по-малките и крайните партии, но не и сред утвърдените.
Въпреки притесненията, че данните от платформата биха достигнали до китайското правителство, все повече политици се обръщат към ТикТок, за да достигнат до избирателите.
Причина за притесненията е закон в Китай, според който компаниите са длъжни да предоставят всяка информация на правителството, която има отношение към националната сигурност, а това може да бъде интерпретирано по много начини. Европейските агенции за сигурност предупреждават за това отдавна, а САЩ подготвя закон, според който ТикТок не може да работи в САЩ, ако собственикът остане китайската компания.
Според Тик-Ток, това са празни обвинения и нищо такова не се случва, а междувременно, все повече политици разчитат на него, за да комуникират съобщенията си.
Например френският президент Еманюел Макрон има 4 милиона последователи, а в Германия здравният министър създаде акаунт през март и стана първият немски министър с присъствие в ТикТок.
Мейнстрийм политиците имат развити платформи в други социални медии, но започват да виждат ползата и от Тик-Ток, особено за достигане на по-млада аудитория.
Ако Германия и Франция приемат, че трябва да се съобразят с „модата“, то Великобритания и Австрия забраниха ТикТок на устройствата на държавните служители още миналата година. Това не пречи на някои политици да продължат да го ползват. Такъв е случаят със секретаря по отбраната. Той смята, че ТикТок е полезен, но и забраната за ползването му на устройства, свързани с правителството също има смисъл.
ТикТок, независимо от регулациите, става все по-съществен фактор в обществото. Той е най-бързо растящата социална медия, използван от поне 20 % от хората на възраст между 18 и 24 г.
Белгия също забранява на някои служители да ползват тази платформа на служебните си устройства, но политиците активно я ползват през лични устройства. Например „Зелените“, които са част от управляващата коалиция публикуват в Тик-Ток от устройства, които нямат други приложения и са свързани само с 4Г мрежа, както и не се ползват лично от политиците, а от служители в техните офиси.
„Причина да сме в Тик-Ток е, че не искаме да напуснем полето на крайно-десните и крайно-левите.“ каза говорителят на „Зелените“ пред Ройтерс.
„Младите хора научават новините от социалните медии и ТикТок е една от големите платформи. Някои политици се чувстват удобно с това, други –не.“ добави той.
Източник: Reuters
дипломация, Европа, общество, политика, социални медии