14 фев. 2025

Aleks

Европейските марки са нащрек заради повишените мита на САЩ


Donald Trump

Stellantis и Volkswagen ще бъдат производителите, които ще бъдат най-засегнати от тарифите за Канада и Мексико

Търговската война, отприщена от Доналд Тръмп, постави нащрек европейските производители като Stellantis, Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz, които имат заводи в Мексико или Канада. Заводите разположени в страни, близки до Съединените щати, досега са се възползвали от по-ниските разходи за труд и близостта до американския пазар. Renault, би било много по-малко засегнато от американските мита, тъй като няма пряка експозиция на пазара. Цялостното въздействие ще варира в зависимост от важността на американския пазар като пазар на продажби и дела на внос от Мексико и Канада. Възможността за преместване на производството в САЩ и коригирането на цените също ще бъдат фактори, които ще смекчат въздействието.

Stellantis, която притежава марките Chrysler, Jeep и RAM, се очаква да бъде най-силно засегната заради пазара в САЩ, който представлява около 46% от продажбите й през 2023 г.

Като производител на автомобили и доставчик на камиони за масовия пазар, Volkswagen вероятно ще бъде ударен по-силно от митата върху Канада и Мексико и възможното увеличение на митата върху европейския внос. Значителна част от продажбите му в САЩ идват от Мексико, а луксозните му марки Audi и Porsche се внасят на американския пазар, което го поставя в неравностойно положение в сравнение с BMW и Mercedes.

Анализаторите казват, че 20% от приходите на BMW, и 26% от тези на Mercedes, за 2023 година са от американския пазар. Мексико играе по-малка роля в техните вериги за доставки, в сравнение с европейския внос.

Производителите на автомобили от висок клас са в по-добра позиция да поемат допълнителни разходи чрез корекции на цените, тъй като тяхната клиентска база е склонна да приеме увеличенията на цените. Клиентите също имат ограничени алтернативи на премиум пазара, доминиран от Audi, BMW, Mercedes, Porsche и по-малки луксозни производители като Aston Martin.

В сегмента на камионите Северна Америка е вторият по големина пазар на Volvo, представляващ 30% от общите приходи. Въпреки че повишените мита на САЩ върху вноса от Европа могат да създадат проблеми, шведският производител на камиони, който е корпоративно независим от подразделението Volvo Car, е до голяма степен защитен благодарение на силното си присъствие в местното производство. Това е особено важно за основното подразделение за камиони (70% от индустриалните продажби на групата до 2024 г.). Volvo произвежда 100% от камионите, продавани в САЩ, локално в производствените си заводи във Вирджиния и Пенсилвания, с планове за допълнително разширяване на производството.

Подразделението за строително оборудване на Volvo, вторият по големина сегмент на групата (18% от индустриалните продажби през 2024 г.), значително смекчава потенциалните тарифни рискове, благодарение на своя местен производствен завод в Пенсилвания. Докато автобусното подразделение е по-зависимо от европейския внос, въпреки че той представлява едва 2% от продажбите на марката.

 

Източник: LA RAZON

, ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *