В началото на октомври достъпът до стария портал за електронни услуги на НАП ще бъде спрян. За удобство на потребителите двата портала функционират едновременно вече повече от година. Прехвърлени са всички потребителски профили и правата на достъп на обновената платформа за електронни услуги на приходната агенция.
Тя е изработена изцяло в интерес на хората и дава повече възможности – директна идентификация, по-интуитивна навигация, изцяло нов дизайн, улеснен достъп до информацията за всяка една услуга и допълнителни функционалности, като: Профил, Моите услуги, Известия, Последно използвани услуги. Съдържанието в портала е преструктурирано и допълнено, за да отговаря на потребностите на клиентите – както физически лица, така и юридически лица.
Вече за достъп не се изисква подаване на заявление от физически лица, които са се идентифицирали с КЕП, нито от законните представители на юридическите лица.
Лицата, които са упълномощени и са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия портал. В него те могат сами да заявяват достъп до други задължени лица, да предоставят такъв до задължено лице, което представляват, както и да преупълномощават трети лица, без да се налага, на която и да е от страните, да посещава офис на НАП при условие, че разполага с КЕП.
Освен това, потребителите, които използват ПИК или личен КЕП не е нужно допълнително да се идентифицират в новия Портал за е-услуги на НАП, тъй като текущите им достъпи до услуги и информация са запазени.