Социалните медии Мета, ТикТок, Екс и други, ще разгледат възможни сценарии, свързани с дезинформацията, която цели да манипулира вота през юни, като това ще бъде своеобразен стрес-тест за готовността им да се съобразят с насоките за избори на ЕС и да си сътрудничат по-ефективно по темата.
Това става след покана от страна на Европейската Комисия да тестват как работят насоките за изборите на техните платформи. Това е доброволен тест и ще помогне на платформите да се подготвят за изборите, когато се очаква увеличение на дезинформацията и манипулативните съобщения и новини.
Насоките за изборите са публикувани официално през миналия месец в рамките на Актът за Дигитални услуги – регулацията на ЕС за онлайн платформите, за да помогнат да платформите и търсачките да намалят рисковете, които могат да саботират честността на изброите.
Всички големи платформи и търсачки с повече от 45 милиона потребители в ЕС, са поканени на уъркшоп през следващата седмица, заедно с национални координатори по дигитални услуги и граждански организации.
„Целта на упражнението е всички, които имат интереси тази област да се опознаят, да научат какви са задачите и отговорностите им, както и как са свързани едни с други и да подсилят по-нататъшната кооперация в съответствие с Актът за дигитални услуги и насоките за изборите.“ каза говорител на ЕК.
Участниците ще разгледат различни сценарии, чрез които да се адресира дезинформация, целяща да манипулира изборите. Също, участниците ще могат да разяснят своите планове, процедури и политики, а ЕК ще може да идентифицира възможни проблеми или пропуски.
Източник: Euronews
демокрация, Европа, ЕК, ЕС, избори 2024, социални мрежи