Стефан Марков: Кметът Фандъкова да направи анкетна комисия за проверка на общинските дружества – ще излязат и други нарушители, не изключвам високопоставени
Марков днес внесе доклад за приемане на Наредба за връщане на старата цена на билета и призова политическите сили в СОС да не си измиват ръцете, а да отменят сами решението си
Призовавам кмета Фандъкова да направи незабавно анкетна комисия за проверка на дейността на бившия заместник-кмет по транспорта Любомир Христов, както и на общинските дружества. Това каза в ефира на БНР общинският съветник Стефан Марков от Реформаторския блок („Движение България на гражданите”).
Вместо да се намесва областният управител и политическите сили да си измиват ръцете по този начин, СОС да си отмени сам решението за увеличаване цената на билета, каза Марков добави, че проблемът може да се реши с приемане на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване в обществения градски транспорт в столицата. Стефан Марков и добави, че днес е депозирал доклад за приемането на тази наредба, който да се разгледа още в четвъртък.
В БНР Марков добави, че не изключва още хора на различни високи позиции да са забъркани в нерегламентирани обществени поръчки в София. Според него в анкетната комисия трябва да участват експерти, журналисти и по един представител на политическа сила, като се осигури пълна прозрачност и публичност на проверката, за да отпаднат всякакви съмнения спрямо общината и СОС, а местната власт да се разграничи от корупционните практики.
По думите му, скандалите в ЦГМ няма да спрат до тук. Освен него, има и три транспортни дружества – „Автотранспорт”, „Електротранспорт” и „Метрополитен”, които разполагат с над 200 милиона лева ресурс. Те трябва да бъдат проверени, категоричен бе общинският съветник. Ние като принципал на ЦГМ и транспортните дружества ще продължим да изискваме одити и опубличаване на всички договори и разходи, за което апелирам от няколко месеца, подчерта Марков.
При вдигането на цената многократно изисках да се извадят всички договори за енергия, гориво, външни услуги, гуми, консумативи и да видим къде може да са направи съкращаване на разходите, включително и чрез намаляване на заплатите на ръководствата на транспортните дружества и намаляване на раздутия щат, каза още най-младият реформатор в СОС и затвърди призива си още в четвъртък СОС да си отмени решението чрез връщане на старата наредба за билетите и картите.