Нидерландският комисар по климата и данъците, Упке Хекстра е одобрен от парламента след изслушване. Той е на длъжността от миналата година, когато беше назначен след като колегата му Франс Тимерманс напусна поста и сега беше предложен за новия мандат.
Хекстра обяви, че подкрепя намаляване на нетните емисии с 90 % до 2040 г. в сравнение с 1990 г, и на някоко пъти беше питан за детайли относно стратегията.
Той каза, че Сделката за чиста индустрия трябва да се комуникира повече и че има нужда от повече време за целите от 55 % намаление на нетните емисии до края на десетилетието и нулеви емисии до 2050 г.
Хекстра смята да се придържа към намаляването на въглеродните емисии на новите коли до нула към 2035 г., тоест де факто забрана на коли с ДВГ.
„Не мисля, че можем да обновяваме обещанията, които си дадохме, за това как да напреднем с автомобилната индустрия.“ каза той. Според него е нужна повече сигурност относно мерките, които ще се вземат, за да се обнови мрежата и зареждащата инфраструктура.
Въпреки предупрежденията на производителите на автомобили, че не е възможно да се намалят емисиите до целите за 2025 г., според Хекстра не е много ясно дали индустрията има нужда или иска промяна в целите.
Другата част от портфолиото на Хекстра са данъците, които се коментират в около една трета от времето на изслушване.
Хекстра ще бъде и начело на делегацията не ЕС по време на 29-тата среща по климата в Баку следващата седмица като действащ сега комисар и относно нея, той каза:
„Ние произвеждаме 6 % от глобалните емисии и трябва да направим всичко възможни останалите 94 % също да са обект на решения.“
Заради геополитическата ситуация в Украйна и Близкия изток и преизбирането на президента Тръмп в САЩ, има притеснения, че политиките, целящи опазване на климата от необратими промени могат да забуксуват. Според Хекстра, тези проблеми не са извинение за бездействие.
Европа се затопля по-бързо от всички останали континенти, така че от Хекстра се очаква, че няма да промени вече взетите решения за посоката на развитие на тези политики в ЕС.
Източник: Euronews