Липсващи болтове са причината за откачането на вратата на Боинг 737


Липсващи болтове са причината за откачането на вратата на Боинг 737

Панелът, поставен на мястото на врата, който се откачи от самолет Боинг 737 Макс 9 на „Аляска Еърлайнс“, не е бил закрепен правилно.

Това става ясно от доклад на американския Борд за безопасност на транспорта, който разследва инцидента.

В доклада се казва, че от панела, поставен на мястото на вратата, са липсвали 4 заключващи болта, които е трябвало да го държат закрепен към фюзелажа или тялото на самолета.

В отговор, Боинг заяви, че поема отговорност за случилото се. В изявление, президентът на компанията Дейв Калхун каза „ Събитие като това не трябва да се случва на самолет, който излиза от нашия завод. Трябва да се справяме по-добре заради нашите клиенти и техните пътници.“

„Въвеждаме изчерпателен план за подобряване на качеството и увереността на заинтересованите страни.“ каза още той.

Инцидентът със самолета на „Аляска Еърлайнс“ се случи минути след излитане. Панел, поставен на място, където може да има и врата, се откачи и доведе до аварийно кацане, което завърши без жертви само благодарение на малката височина и бързата реакция на екипажа.

Болтове, които липсват, биха задържали панела на място.

Панелът, който се поставя на мястото на аварийната врата е произведен от един от партньорите на Боинг, Spirit AeroSystems и се инсталира на корпуса на самолета, преди целия фюзелаж да бъде доставен на Боинг. Според доклада, конкретният панел е бил сменен поради повреда по време на производството.

Според снимков материал, когато е сложен нов панел, поне три от четирите заключващи болта не са били поставени обратно.

Повреди по панела и пантите му, както и липсата на каквито и да било следи на местата на болтовете, показват, че болтовете са липсвали преди панела да изхвърчи.

От Spirit AeroSystems казаха, че работят с Боинг и регулаторите, за да подобрят процеса на производство и да осигурят безопасност спрямо най-високите стандарти.

След инспекция на останалите самолети от същия модел, се установява, че при нито един от тях не лисват въпросните заключващи болтове.

Калхун каза още, че ще внедрят нови инспекции на процеса на сглобяване и монтиране на вратите на самолетите и ще документират старателно когато се налага врати да бъдат подменяни.

В новите планове се включват и допълнителни инспекции на доставчиците.

Въпреки предприетите мерки, Боинг среща сериозна критика, тъй като самолети на компанията участват в две тежки катастрофи през 2018 г. и 2019 г. когато загинаха над 300 души, а причините са в софтуера и хардуера на самолетите.

 

Източник: Reuters

 

 

,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *