Русия използва неподозиращи американци и компании, които осъществяват услуги в сферата на обществените отношения, за да разпространява дезинформация относно американските избори.
Предупреждението идва от лидерите на разузнаването, след седмици, наситени със събития и обрати, които принудиха Русия, Иран и Китай да ревизират някои детайли в пропагандните си съобщения. Непроменено остава желанието на тези три страни да наситят интернет с фалшиви твърдения относно американската демокрация и да уронят доверието в изборния процес, казват властите.
„Американското общество трябва да знае, че съдържанието, което чете онлайн, особено в социалните медии, може да бъде чужда пропаганда, дори да изглежда, че идва от съграждани американци или че е с произход от САЩ“ казват от офиса на директора на националното разузнаване.
Русия продължава да бъде най-голямата заплаха, когато става дума за изборна дезинформация, казват властите. Има индикации, че Иран засилва дейностите си, а Китай внимава повече, когато става дума за изброите порез 2024 г.
Групи, свързани с Кремъл наемат компании, които се занимават с комуникации и маркетинг, като някои са базирани в Русия и умело прикриват следите си. Две такива компании стават обект на санкции от страна на САЩ, защото създават фалшиви уебсайтове и профили в социалните медии, с цел да разпространяват кремълска дезинформация.
Фокусът на дезинформацията е върху кандидатите или гласуването, както и върху теми, които вече се обсъждат в САЩ, като миграцията, престъпността или войната в Газа.
Главна цел е да се накарат самите американци да разпространяват тази дезинформация, без да се питат откъде идва. Хората по-лесно вярват и споделят новини, които идват от вътрешни източници, смятат властите. Така, фалшиви уебсайтове изглеждат по същия начин, както легитимни новинарски агенции, а в някои случаи, американци, американски технологични компании и медии разпространяват съобщения, които идват от Кремъл без да знаят това.
Източник: AP News
дезинформация, свят, сигурност