Новият Комисар по транспорта ще запази забраната за ДВГ от 2035


Новият Комисар по транспорта ще запази забраната за ДВГ от 2035

Новият Комисар по транспорта на ЕС, Апостолос Цицикостас от Гърция премина през изслушването пред парламента и успешно защити регулацията, целяща да намали емисиите от автомобили като премахне автомобилите с ДВГ от пазара.

„Нека да сме наясно“каза Цицикостас по време на тричасовото изслушване в понеделник вечерта.

„Имаме два стандарта за CO2. Имаме конкретни цели и трябва да се придържаме към плана: 2025, 25 % намаление, 2035, 100 % намаление.“ казва той.

Европейските производители на автомобили казват, че не са готови да посрещнат по-строгите ограничения за емисиите от ДВГ през следващата година и предупредиха, че индустрията ще трябва да плаща милиарди в глоби и неизбежно да съкрати служители, ако не се преразгледа закона.

Новият Комисар каза, че ще следва последно добавената клауза в регулацията, според която Комисията може да разреши продажбата на автомобили с ДВГ, които се движат на нискоемисионно гориво и след 2035 г., но регулацията остава. Заради ограниченията в емисиите, производителите смятат, че с тази клауза могат да балансират продажбите на печеливши модели с ДВГ и ел. автомобили, но търсенето на ел. автомобили спадна.

Според Цицикостас, ЕС трябва да се придържа към стратегията и Комисията ще подпомогне производителите, за да успеят да спазят крайния срок за намаляване на емисиите през 2025 г. и реалната забрана през 2035 г.

Тази стратегия е решена преди години и според него, компаниите все още имат 11 години, за да се справят с това решение. Да се изоставят  тези цели, според него е сигнал за „липса на стабилност и доверие“ в пазарните правила на ЕС.

Той каза още, че планира да обърне внимание на проблема с конкретни действия за индустрията като Сделката за чиста индустрия. Това е стратегия, целяща да промотира ел. автомобили, като замени автопарковете на бизнеси, които са около 60 % от пазара на ЕС.

Друга част от стратегията е създаване на пазар за по-малки и достъпни ел. автомобили, каквито досега няма, но ще помогнат за намаляване на емисиите.

Цицкостас беше одобрен  от политическите лидери на групите  в ЕП със съвсем малък вот „против“ , а успя да впечатли и Зелените с обещание да промотира пътуването с влакове, включително чрез улеснение на международните пътувания и развитие на високоскоростни мрежи.

Той обърна внимание и на бъдещето на Украйна в ЕС, като каза, че е нужна транспортна мрежа с „двойна употреба“ която да може да носи тежко оборудване, както и да се прекъсне нерегулирания незаконен транспорт на руско гориво.

Цицикостас отговаря и за туризма, но тази тема не беше сериозно засегната в изслушването, като той само спомена целите за устойчив туризъм.

След края на изслушването на всички кандидат-комисари, ще има гласуване.

Източник: Euronews

,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *