Закъснения на полети след спирането на самолетите Боинг 737 Макс 9


Закъснения на полети след спирането на самолетите Боинг 737 Макс 9

Някои авиокомпании изпитват затруднения, след като полетите със самолетите от серията Боинг 737 Макс 9 бяха спрени за неопределено време. След аварийно кацане на такъв самолет на Аляска Еърлайнс, поради счупване на панел и прозорец по време на полет, американската агенция по авиация нареди на авиокомпаниите да спрат самолетите докато преминат инспекция.

Става дума за 171 машини по целия свят и въпреки, че някои авиокомпании разполагат със стотици самолети, временното спиране на толкова полети наведнъж създава хаос в разписанията и затруднява много пътници.

Големите авиокомпании по-лесно ще се адаптират към това, а има значение и локацията. По големите летища е по-вероятно да има резервни самолети, които могат да заменят спрените.

Аляска Еърлайнс, чийто самолет се приземи аварийно, провежда инспекция върху всички свои машини и по-специално върху част от корпуса, където обикновено се монтира авариен изход или панели.

Авиокомпанията е спряла вече 160 полета, от което са засегнати 23 хиляди души, а според изявление, поне няколко дни ще има затруднения с трафика.

Юнайтед Еърлайнс са спрели 180 от 265 полета през уикенда, а 79 Боинг 737 Макс 9 се проверяват.

Турските авиолинии имат 5 такива самолета и също ги проверяват. След новината за аварийното кацане, всички техни такива самолети остават на летищата, където са кацнали и ще бъдат там, докато приключи проверката.

Панамската авиокомпания Копа спира 21 самолета.

Според юристът по дела, свързани с авиацията Робърт Клифърд, който е водещ юрист по случая от 2019, когато Боинг 737 Макс 8 пада над Етиопия и загиват 157 души, този инцидент ще има репутационни последици за компанията Боинг и те вероятно ще трябва да платят обезщетения на авиолиниите.

“[Боинг] трябва да спрат да прокарват идеята, че поставят безопасността над печалбите, защото сега изглежда, че поставят по-бързото достигане до пазара над безопасността.“ Казва Клифърд

„Те поставиха нуждата от конкурентно предимство пред Еърбъс над безопасността.“

Боинг и Еърбъс притежават над 90 % от пазара на пътнически самолети.

Източник: CNN

, ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *