20 авг. 2024

Теодора Илиева

ЕС е все по-близо до облагането с мита на китайските ел. автомобили


ЕС е все по-близо до облагането с мита на китайските ел. автомобили

ЕС е стъпка по-близо до постигане на сделка са облагане на китайските ел. автомобили, която да е в съответствие с принципите на Световната търговска организация.

Брюксел отдавна има намерение да наложи мита на вноса от Китай на ел. автомобили, като вече се доближава до дългосрочно решение, което да предпази европейската индустрия от нечестната конкуренция на Китай.

В черновата на споразумението, което се очаква да бъде представено и на китайското правителство, са описани резултатите от разследването, свързано със субсидирането на китайските производители на ел. автомобили, което предизвиква притеснения за европейската индустрия. Предвижда се да бъдат облагани определени производители на изцяло ел. автомобили.

Ако бъде одобрено от страните членки, споразумението ще е валидно за 5- годишен период.

Намалени са митата за няколко производители, които имат възражения при обявяването на първата чернова, а американската компания Тесла, която също се възползва от някои китайски субсидии, ще трябва да плаща 9 % повече за достъп до Европейския пазар.

Общата ставка за китайските производители е 21.3 %, като се разглеждат компаниите по отделно. Такива производители, които не участват в споразумението ще трябва да плащат 36.3 % .

Ще бъдат събирани и такси и със задна дата от някои производители.

Засегнатите компании, както и китайското правителство ще имат 10 дни да изкажат своите възражения, а мярката се очаква да влезе в сила от 31 октомври.

Във връзка с налагането на тези мита върху китайските производители, ЕК и Китайското правителство имаха несъгласия. След 9-месечно разследване, Комисията установява, че китайските компании получават щедри субсидии, които включват не само производството, но и други компании по веригата. Това дава на крайния продукт нечестно предимство и заплашва да задуши индустрията на ЕС, защото подбива цените. Според Комисията, през 2002 г. китайските ел. автомобили държат 3.9 % от пазара в ЕС, а през 2023 г. те вече имат 25 % от този пазар.

След като ЕС обяви, че търси дългосрочно решение на този проблем, Китай заведе жалба в Световната търговска организация, а ЕС каза, че остава отворен за намиране на “алтернативно ефективно решение“ заедно с Пекин.

 

Източник: Euronews

,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *