Мета премахна 4800 фалшиви акаунта от платформата си, за които се смята, че са част от базирана в Китай кампания за разпространение на съдържание, целящо да поляризира мненията относно предстоящите президентски избори в САЩ.
Тази операция е една от двете, засечени от Мета, компанията-майка на Фейсбук и Инстаграм, през третото тримесечие на 2023 г., се казва в доклад на компанията.
„Хората, които вършат тази дейност публикуват съдържание на английски, касаещо американската политика и американско-китайските отношения. Същите акаунти критикуват всички страни от американския политически спектър, използвайки съдържание, което е копирано директно от публикации в Екс.“ казват от Мета.
Според тях, акаунтите са споделяли и оригинално съдържание на политици и медии, отново от целия политически спектър.
„Не е ясно дали този подход е разработен, за да усили напрежението между привържениците на двете партии, което и без това вече е съществено, или да представи фалшивите акаунти като реално съществуващи.“ се казва още в доклада.
Според Мета, за тази година са прекратени общо 5 такива кампании, базирани в Китай – най-много в сравнение с други страни. От компанията не свързват дейността на фалшивите акаунти с правителството или конкретни организации в Китай.
Спряна е и мрежа, базирана в Русия, която разпространява невярно съдържание за войната в Украйна, използвайки за целта измислени имена на несъществуващи медии.
Докладът на Мета идва в контекста на притесненията, че социалните платформи Фейсбук и Екс могат да бъдат успешно използвани, за да създават разделение не само относно президентските избори в САЩ, но и относно други важни световни събития.
Департаментът по национална сигурност на САЩ още през септември предупреди, че чуждите представители все повече ще използват новите технологии, за да подкопават доверието в правителствените институции, да създават социално напрежение и да пречат на демократичните процеси.
ЕС също се опитва да намали рисковете от разпространение на дезинформация през социалните медии, като някои от регулациите вече влязоха в сила, а други все още се обсъждат между страните-членки.
Източник: Al Jazeera
информация, социални медии, технологии